گردبادی خورشیدی که 5 برابر زمین است
 
nice dream
آرامش در رویا

 گردبادی خورشیدی که 5 برابر زمین است

این تصاویری که می بینید مربوط به یک گردباد خورشیدی است. این گردباد عظیم که از سطح خورشید فوران کرده است به اندازه کافی بزرگ است که بتواند زمین را در خود ببلعد، اما اگر بخواهید بطور دقیقتر اندازه آن را بدانید، این گردباد اندازه ای برابر با ۵ برابر زمین دارد.

تصویر این گردباد با استفاده از ماهواره خورشیدی ناسا ثبت شده و اعلام شده که این گردباد خورشیدی حرارتی بین ۹۰.۰۰۰ تا ۳.۶ میلیون درجه فارنهایت (حدود ۵۰.۰۰۰ تا ۲.۰۰۰.۰۰۰ درجه سلسیوس) در جاهای مختلف آن دارد. این گردباد بعد از حدود ۳ ساعت توانست به ارتفاعی در حدود ۱۲۵.۰۰۰ مایل (از سطح خورشید) یا تقریبا نیمی از فاصله بین زمین تا ماه برسد، ضمن اینکه این گازهای داغ در هنگام پرتاب به بالا دارای سرعتی حداکثر تا ۱۸۶.۰۰۰ مایل در ساعت بوده اند که اگر بخواهید آن را با سریعترین طوفان هایی که برروی این کره خاکی در حال وزیدن هستند و حدود ۱۰۰ مایل در ساعت سرعت دارند مقایسه کنید، به نتیجه خیره کننده ای خواهید رسید.

 

suntornado thumb 330x330 874871 گردبادی خورشیدی که 5 برابر زمین است

البته دانشمندان قبلا گردبادهای خورشیدی دیگری در اندازه ای کوچکتر دیده بودند، اما این گردباد خورشیدی که تصاویر آن در ماه سپتامبر ۲۰۱۱ ثبت شده است، به نظر می رسد که بزرگترین آنهاست. حال فقط به این موضوع فکر کنید که اینچنین گردبادی با این اندازه ، این سرعت و اینچنین درجه حرارت بالایی چه میزان انرژی در اختیار دارد.


 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم توی این وبلاگ اطلاعات و.............آرامش کافی(از آهنگ ها) به دست بیارین. در ضمن نظر یادتون نره :)
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 546
بازدید کل : 3074
تعداد مطالب : 102
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1